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Autor(en):
T. Lürkens, M. Meinke, W. Schröder
Zusammenfassung:
A wall-modeled large-eddy simulation of the OAT15A airfoil complemented by a nacelle of a generic ultra-high bypass ratio turbofan engine is performed at Mach number Ma = 0.73, angle of attack [alpha] = 3.5°, and chord based Reynolds number Rec = 2 * 10^6. The presence of the nacelle geometry leads to noticeable changes of the flow conditions of the airfoil which are characterized by streamline diversion and a shock wave on the upper part of the nacelle. The dynamics of the shock waves is analyzed using dynamic mode decomposition revealing shared fundamental frequencies, which can be reconciled with established buffet models.
Veranstaltung:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2022, Dresden
Verlag, Ort:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn, 2022
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 8 Seiten
URN:
urn:nbn:de:101:1-2022120911512749550596
DOI:
10.25967/570433
Stichworte zum Inhalt:
Shock Buffet, Engine Nacelle Flow, Wall-Modeled LES
Verfügbarkeit:
Download
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Kommentar:
Zitierform:
Lürkens, T.; Meinke, M.; Schröder, W. (2022): Wall-Modeled LES of Buffet under the Influence of Engine Nacelle Flow. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.. (Text). https://doi.org/10.25967/570433. urn:nbn:de:101:1-2022120911512749550596.
Veröffentlicht am:
09.12.2022