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Autor(en):
W.R. Krüger, K. Bramsiepe, D. Quero Martin, A. Goerttler, R. Seidler, S. Dähne, S.C. Künnecke, D. Kiehn, T. Kier, C. Wallace
Zusammenfassung:
In the DLR project "Optimally Load-Adaptive Aircraft" (oLAF), the use of methods for reducing flight loads on commercial aircraft has been investigated in detail. In a dedicated work package, specific technologies for load reduction have been developed and made available to the other work packages of the project, i.e. aircraft design, wind tunnel tests, and MDO processes. The paper provides an overview of the approaches taken and the results achieved in this work package.
Veranstaltung:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Verlag, Ort:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn, 2024
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 13 Seiten
URN:
urn:nbn:de:101:1-2411221256321.334207823332
DOI:
10.25967/630076
Stichworte zum Inhalt:
Optimally Load-Adaptive Aircraft, Lastabminderung
Verfügbarkeit:
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Kommentar:
Zitierform:
Krüger, W.R.; Bramsiepe, K.; et al. (2024): Design and Analysis of Technologies for Load Control. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.. (Text). https://doi.org/10.25967/630076. urn:nbn:de:101:1-2411221256321.334207823332.
Veröffentlicht am:
22.11.2024