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Titel:

Cabin Design for Minimum Boarding Time

Autor(en):
J. Fuchte, N. Dzikus, B. Nagel, V. Gollnick
Zusammenfassung:
Single aisle aircraft with capacities ranging from 140 to 240 seats dominate the current short range air transport. These efficient aircraft are prone to lengthy boarding times, increasing turn-around times. Repeatedly the question is raised whether a small twin aisle might be a viable future replacement for parts of the current single aisle fleet, especially as average seat number is expected to increase further. As first part of a research into this topic this paper discusses the passenger boarding and de-boarding times of different cabin layouts. The objective is to establish a threshold for number of seats at which a twin aisle is in advantage. Current and alternative single aisles are compared to 6-, 7- and 8-abreast twin aisles. Twin aisles are found to be generally beneficial for all seat counts. The effect of a wider aisle is limited, but changed cabin layout can achieve a meaningful reduction in boarding time for single aisles.
Veranstaltung:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2011
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 10 Seiten
Veröffentlicht:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress Tagungsband - Manuskripte, 2011, 2011; S.681-690; 2011; Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn
Preis:
NA
ISBN:
ISSN:
Kommentar:
Klassifikation:
Stichworte zum Inhalt:
kabine, flugzeugentwurf
Verfügbarkeit:
Bestellbar
Veröffentlicht:
2011


Dieses Dokument ist Teil einer übergeordneten Publikation:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress Tagungsband - Manuskripte, 2011