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Autor(en):
F. Runge, S. Starke, L. Markgraf, M. Bartelt, P. Horst, S. Heimbs
Zusammenfassung:
The damage tolerance behaviour for two fuselage locations is investigated. Parametric studies are performed, revealing the influence of geometry onto the inspection intervals. For a circumferential crack in the upper fuselage, the influence of multiple different flights onto the inspection intervals is investigated. Results may be used both, in preliminary aircraft design as well as structural optimisation.
Veranstaltung:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2022, Dresden
Verlag, Ort:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn, 2022
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 7 Seiten
URN:
urn:nbn:de:101:1-2022110414132438526974
DOI:
10.25967/570240
Stichworte zum Inhalt:
aircraft design, damage tolerance, event recognition
Verfügbarkeit:
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Kommentar:
Zitierform:
Runge, F.; Starke, S.; et al. (2022): Event Recognition for Realistic Load Spectra and their Impact on Inspection Intervals in Damage-Tolerant Design. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.. (Text). https://doi.org/10.25967/570240. urn:nbn:de:101:1-2022110414132438526974.
Veröffentlicht am:
04.11.2022