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Autor(en):
P. Horst, A. Elham, R. Radespiel
Zusammenfassung:
This paper provides an overview of research approaches and first results of the Cluster of Excellence "Sustainable Energy Efficient Aviation", SE2A, with respect to the reduction of commercial aircraft drag and load, and therefore mass as a consequence. These approaches are viewed as major enablers of the energy transformation in aeronautics. A sound overall aircraft design is employed for assessment of technological progress in these areas. This approach quantifies snowball effects on overall aircraft level, and it provides data from reference aircraft to the research projects, to guide research directions and detailed scientific analyses within the Cluster.
Veranstaltung:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2020
Verlag, Ort:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn, 2021
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 16 Seiten
URN:
urn:nbn:de:101:1-2021043011053013098008
DOI:
10.25967/530164
Stichworte zum Inhalt:
SE2A, Exzellenzcluster
Verfügbarkeit:
Download - Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen dieses Dokuments: Copyright protected
Kommentar:
Zitierform:
Horst, P.; Elham, A.; Radespiel, R. (2021): Reduction of Aircraft Drag, Loads and Mass for Energy Transition in Aeronautics. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.. (Text). https://doi.org/10.25967/530164. urn:nbn:de:101:1-2021043011053013098008.
Veröffentlicht am:
30.04.2021