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Titel:
Aeroelastic and Structural Design of an All-Moveable Aircraft Fin
Autor(en):
J.E. Cooper, S. Bureerat, O. Sensburg, G. Dimitriadis
Zusammenfassung:
The Lagrange Multi-Disciplinary Design Optimisation (MDO) code is used for the preliminary study into design aspects of a generic all-movable aircraft fin. It is shown how the control effectiveness at high speeds can be increased through variation of the attachment position and stiffness, whilst still meeting strength and aeroelastic stability constraints.
Veranstaltung:
CEAS Conference on Multidisciplinary
Aircraft Design and Optimization; Köln; 2001
Medientyp:
Book Chapter
Sprache:
englisch
Format:
14,8 x 21,0 cm, 8 Seiten
Veröffentlicht:
DGLR-Bericht, 2001, 2001-05, CEAS Conference on Multidisciplinary
Aircraft Design and Optimization; S.177-184; 2001; Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn
Preis:
NA
ISBN:
ISSN:
Kommentar:
Klassifikation:
Stichworte zum Inhalt:
aeroelasticity, aeroelastic stability, aeronautics, multidisciplinary design optimisation
Verfügbarkeit:
Bestellbar
Veröffentlicht:
2001
Dieses Dokument ist Teil einer übergeordneten Publikation:
CEAS Conference on Multidisciplinary
Aircraft Design and Optimization