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Titel:

Control of Aircraft Interior Noise Using Globally Detuned Vibration Absorbers

Autor(en):
C.R. Fuller, J.P. Maillard, M. Mercadal, A.H. von Flotow
Zusammenfassung:
A simplified analytical structural acoustics model of a propeller aircraft is developed to study the potential of mechanical vibration absorbers for reducing interior noise. The results show that globally detuning the absorbers to minimize an interior . acoustic cost function gives attenuations of the order of 6-10 dB of the blade passage frequency interior noise when properly configured. The analysis also predicts that globally detuned absorbers consistently out perform tuned absorbers in which the base motion is directly minimized.
Veranstaltung:
First Joint CEAS/AIAA Aeroacoustics Conference, München, 1995
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 10 Seiten
Veröffentlicht:
DGLR-Bericht, 1995, 1995-01, First Joint CEAS/AIAA Aeroacoustics Conference - Proceedings; S.615-624; 1995; Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn
Preis:
NA
ISBN:
ISSN:
Kommentar:
Klassifikation:
Stichworte zum Inhalt:
aeroacoustics
Verfügbarkeit:
Bibliothek
Veröffentlicht:
1995


Dieses Dokument ist Teil einer übergeordneten Publikation:
First Joint CEAS/AIAA Aeroacoustics Conference - Proceedings