DGLR-Publikationsdatenbank - Detailansicht

Titel:

Choice of Propulsion for Next Generation Aircraft

Autor(en):
R. Hinsinger
Zusammenfassung:
For three sizes of commuter aircraft for the next decade (30, 60, 90 seaters), different types of propulsion are considered: - modern propellers: 0.5 < M < 0.6 - open rotor systems: 0.7 < M < 0.78 - ducted propeller: M = 0.78 - turbofan: M = 0.78 Requirements are defined for each aircraft category and complying with these requirements an optimization is done to minimize the operating cost. The results are provided versus number of seats and range.
Veranstaltung:
European Forum: The Evolution of Regional Aircraft Technologies and Certification
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 7 Seiten
Veröffentlicht:
DGLR-Bericht, 1989, 1989-02, European Forum: The Evolution of Regional Aircraft Technologies and Certification; S.181-187; 1989; Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn
Preis:
NA
ISBN:
ISSN:
Kommentar:
Klassifikation:
Stichworte zum Inhalt:
Verfügbarkeit:
Bestellbar
Veröffentlicht:
1989


Dieses Dokument ist Teil einer übergeordneten Publikation:
European Forum: The Evolution of Regional Aircraft Technologies and Certification