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Titel:

Laminar Flow Wing

Autor(en):
G. Redeker
Zusammenfassung:
Laminar flow technology is one of the promising means to improve the performance of aircraft. With long laminar boundary layers on wing surfaces and on other aircraft components the skin friction and thereby the drag is reduced considerably. This paper describes the state of the art of designing laminar flow airfoils and wings for higher Reynolds numbers, applicable to corrunuter or transport aircraft and gives an indication of the drag reduction by applying this technology.
Veranstaltung:
European Forum: The Evolution of Regional Aircraft Technologies and Certification
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 9 Seiten
Veröffentlicht:
DGLR-Bericht, 1989, 1989-02, European Forum: The Evolution of Regional Aircraft Technologies and Certification; S.137-145; 1989; Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn
Preis:
NA
ISBN:
ISSN:
Kommentar:
Klassifikation:
Stichworte zum Inhalt:
Verfügbarkeit:
Bestellbar
Veröffentlicht:
1989


Dieses Dokument ist Teil einer übergeordneten Publikation:
European Forum: The Evolution of Regional Aircraft Technologies and Certification