DGLR-Publikationsdatenbank - Detailansicht

Autor(en):
H. Becker, C. Edinger, R. Geister
Zusammenfassung:
As the international air traffic increases and becomes more and more complex there is a growing demand for new operational procedures. Especially the runway capacity is a limiting factor for the maximum number of flights that can be conducted on an airport. Airports with a dependent parallel runway system cannot exploit the full potential of the individual capacity of a single runway as approaching aircraft have to maintain an increased separation due to the threat of wake vortices.
Veranstaltung:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2012, Berlin
Verlag, Ort:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn, 2013
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,0 x 29,7 cm, 7 Seiten
URN:
urn:nbn:de:101:1-201301213142
Stichworte zum Inhalt:
Flugversuch, Parallel Approach
Verfügbarkeit:
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Kommentar:
Veröffentlicht am:
18.01.2013