DGLR-Publikationsdatenbank - Detailansicht

Autor(en):
M. Fu
Zusammenfassung:
Short-haul services using electric aircraft and Regional Air Mobility (RAM) concepts present promising opportunities, including improved access to regional airports and the potential for emission reductions. This study focuses on 19- passenger hybrid-electric aircraft (HEA) capable of serving routes up to 950 km. The objective is to estimate RAM demand within Germany and neighboring countries while evaluating its contribution to sustainability goals and regional connectivity.
Veranstaltung:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Verlag, Ort:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn, 2025
Medientyp:
Conference Paper
Sprache:
englisch
Format:
21,6 x 27,9 cm, 10 Seiten
URN:
urn:nbn:de:101:1-2511031345599.436345395614
DOI:
10.25967/650062
Stichworte zum Inhalt:
Regional Air Mobility, transport simulation
Verfügbarkeit:
Download - Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen dieses Dokuments: CC BY-NC-ND 4.0  OPEN ACCESS
Kommentar:
Zitierform:
Fu, M. (2025): Impact Assessment of Regional Air Mobility Using an Agent-Based Demand Model: A First Result. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.. (Text). https://doi.org/10.25967/650062. urn:nbn:de:101:1-2511031345599.436345395614.
Veröffentlicht am:
03.11.2025